2016 NR. 3 HEADER

zondag 18 december 2011

Pinkeep Noël met werkbeschrijving

Vandaag heb ik hard gewerkt om deze pinkeep af te maken en van alle handelingen foto's te maken voor de werkbeschrijving. Ik heb het patroontje met veel plezier geborduurd. De originele kleuren waren rood, wit en groen maar ik heb het groen vervangen door blauw. Iets minder kerst maar het zorgt wel voor de winterse uitstraling waar ik erg van hou. Natuurlijk kon ik het niet nalaten om een bijpassend schaarhangertje te maken, dit keer met een kralenrandje. Ik ben dan ook helemaal blij met dit schattige setje!

I have worked hard today to finish this pinkeep and to make pictures for the tutorial. I enjoyed stitching this pattern very much. The original colours are red, white and green, but I used blue instead of green. Less "christmas" but the blue colour gives it a winter atmosphere which I love very much. Of course I just had to make a matching scissor fob, this time with small beads on the edge, very cute. I am very pleased with this beautiful set!




Werkbeschrijving / Tutorial


Maak om het borduurwerkje een randje van steekjes over twee
 draadjes met één draadje



Dat ziet er dan zo uit




Knip twee kartonnetjes op maat zodat ze precies tussen
de stiksteek randjes passen. Plak hier met dubbelzijdig
tape een vlieslaagje op en knip het vlies op maat.




Vouw het borduurwerkje om het kartonnetje heen en
plak de stof met plakband op de achterkant vast.



Dan ziet het er zo uit.
 Let er op dat het rode randje goed zit.



Doe hetzelfde met het stofje voor de achterkant.



Dat er vervolgens zo uit ziet.



Plak de twee kartonnetjes op elkaar met dubbelzijdig tape.




Stik de voor- en achterkant op deze manier aan elkaar.





Zo krijg je de stof mooi strak om het kartonnetje



Speld er een mooi bandje om heen dat je vast maakt
met spelden in een bijpassende kleur.



Zo'n kerstbedeltje staat er ook erg leuk op.




16 opmerkingen:

  1. Prachtig, Marijke. Wat vind ik dit mooi. En je weet wel hoe je ze moet fotograferen, zeg! Ook al zo top.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Marijke een schattige pinkeep heb je gemaakt. Heel mooi gecombineerd met het stofje van de achterkant.
    Lieve groeten.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Marijke,
    Ik ben sinds kort een trouwe blogvolger geworden van je blog.Ik wil je bedanken voor alle leuke patroontjes die je met ons deelt. Ik ben er in ieder geval heel erg blij mee en weer druk aan het borduren geslagen. Dit laatste werkstukje heb je erg mooi gemaakt. Ik vind het blauw eigenlijk veel leuker dan het groen maar dat is mijn persoonlijke smaak!!
    Groetjes van Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat is dit een gave tutorial, jij hebt me ook aangestoken met kleine borduurwerkjes maar vaak weet ik nog niet wat ermee doen; dat is bij deze dus opgelost. Ik heb net een klein werkje af en ga morgen met jou mooie tutorial aan slag om er een pinkeep van te maken. Dankjewel voor de prachtige inspiratie, ik geniet van elke post die je hier plaatst.
    Liefs, Sonja

    BeantwoordenVerwijderen
  5. erg mooi geworden,
    en weer handige tips gezien, zoals het randje er om heen borduren en de dubbelzijdige tape,
    groetjes Judith

    BeantwoordenVerwijderen
  6. het is een prachtige pinkeep geworden! de kleuren zijn erg mooi.
    ik vind het altijd een voordeel om niet aan kerstkleuren vast te zitten maar winter kleuren te gebruiken,daardoor kan je langer je werk laten liggen/staan.
    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een leuke patroontjes, en je geeft een duidelijke uitleg.
    Ik ben vaak met zoveel dingen bezig, dat ik mezelf geen rust geef te borduren.
    Ik vind het wel heel leuk om te doen,
    Misschien met jou kleine borduurtjes,gaat het waarschijnlijk toch gebeuren.
    Het is te overzien, met 'snel' resultaat.
    Dank je.
    Fijne dag nog
    Liefs Annette

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hallo Marijke,

    Wat maak je leuke dingen zeg. Ik kijk elke keer op verschillende blogs en bij alles denk ik:Wat leuk, dat ga ik ook maken! Maar helaas op een of andere manier durf ik er niet aan te beginnen.Jammer. Maar ik geniet van al die mooie dingen die je maakt.

    Met vriendelijke groet:
    Anne

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Schitterende exemplaren Marijke, een heel mooi setje.
    De achterkant stof is ook heel apart!
    Fijne Kerstdagen:)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. O Marijke wat mooi....
    Ik wil dit ook maken, maar ben nog niet eens aan een stukje begonnen, ik kom er maar niet aan toe. Eerst moet ik echt nog alle andere dingen afmaken, waar ik mee bezig ben hoor. Maar het borduren staat op mijn to-do lijstje voor volgend jaar... ga ik er echt mee beginnen. Nou ja, klein beetje ben ik toch al begonnen toch?
    Ik wens je een heel fijne avond,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  11. helemaal leuk!!! en idd zó leuk met dat blauw!! Nu ga ik iets vragen...want ik zie ze regelmatig voorbij komen...en vind ze heel leuk...maar wat is nou eigenlijk een pinkeep??? Ik denk dan aan een soort speldenkussen maar dat is het volgens mij toch niet. Leuk het bedeltje erop! Groetjes, Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een mooie pinkeep heb je weer gemaakt...leuk die tutorial,misschien ga ik met de kerst wel een poging wagen....;-0

    Sterkte met het gemis van telefoon en internet....

    Fijne dagen Marijke!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Thnx om dit te posten.
    Dit had ik nodig om een boekje te maken.
    Nogmaals thnx. TeeKa Freya Isis. <3

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Thanks for the information. You have a beautiful blog. I love your stitching.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. ¡¡Me encanta tu trabajo y e tutorial del pinkeep es perfecto!! A ver si termino mis motivos y así lo haré.
    Besos desde España!!

    BeantwoordenVerwijderen