2016 NR. 3 HEADER

vrijdag 13 juli 2012

Vakantie

Ja hoor, ik ben er nog maar alleen niet in Nederland. Zondag 1 juli zijn we richting Frankrijk vertrokken. Ik dacht vrolijk door te bloggen in de vakantie maar dat ging dus niet door. De allereerste camping waar we terecht kwamen was er een zonder internet. Pech dus. We zijn op stap met John en Wilma dus van vervelen was geen sprake. De mannen druk met vliegvissen en wij aan het borduren.
Het weer was goed, niet altijd zonnig maar een zeer aangename temperatuur van boven de 25 graden

Yes I am still here, but only not in The Netherlands. July 1st we went on holiday to France. The first week we stayed at a campsite without internet. But we are on holiday with our friends John and Wilma so we do not get bored. The men love flyfishing and we love stitching. A good recipe for a great week!

Eerst op jacht gegaan naar Franse borduurtijdschriften voor in de winkel. Daar een hele stapel van ingeslagen en ook de quiltsters zijn we niet vergeten. Dit leuke tijdschrift kon ik niet laten liggen.

First we went looking for French embroidery magazines for in our shop of which we have bought a whole bunch. We did not forget the quiltsters, I could not resist this beautiful magazine.










Twee brocantes hebben we bezocht in die eerste week en weer leuke dingen gevonden, ook voor de winkel.

We visited two brocante markets that first week and found some nice things for the shop.


Mooie spelden
Beautiful pins


Twee oude scharen
Two vintage scissors





Deze werden bij de aankopen kado gegeven
zodat men gemakkelijk een tas kon dragen
These were given in shops to easily wear the bag
with the purchases.


Van Galerie Lafayette and Au Printemps
From Galerie Lafayette and Au Printemps


 Houder met rollertjes om borduurrandjes op textiel te stempelen
Holder with stamps for stamping edges on fabric


Mooie kantjes en bandjes én een merklapje
Ribbons and lace and a little sampler


En nog veel meer rollertjes
And a lot of more stamps


Deze kaart hangen we in de winkel als decoratie
This button card comes as decoration in our shop


Twee antieke strijkijzer
Two vintage irons


Hand geborduurd linnen kleed
Hand embroidered linen tablecloth


♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

En natuurlijk heb ik niet stil gezeten. Ik heb wat van het mooie nieuwe borduurband meegenomen
dat we nu in de winkel hebben en ben daar mee aan de slag gegaan. Eerst een kussentje met een monogram voor een lieve borduurvriendin die niet met vakantie gaat. De klosjes verkopen we in de winkel en nu kunnen we er een leuk patroontje bij geven. En dit schattige meisje moest ik gewoon borduren. Het komt uit het prachtige boek Abécédaires au point de croix,  dat we in de winkel verkopen.

And ofcourse I did some stitching. I used some of the small linens that we have new in our shop.
First a little pillow with monogram for a dear friend. We sell these bobbins in our shop and now we have a nice pattern to give when people buy one. And I just had to stitch this beautiful little ladie. The pattern is from the book Abécédaires au point de croix, that we sell in our shop.





Met opengewerkt randje
With beautiful edge


Het band past precies om de klos
The linen fits perfect on the bobbin










♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

Morgenochtend én zondagochtend weer heel vroeg opstaan
om de brocantes te bezoeken.

Maandag hoop ik jullie weer het een ander te kunnen laten zien.
Fijn weekend allemaal!

Tomorrow and sunday I have to get up very early
to visite the brocante markets.

I hope to show you something next monday.
Have a nice weekend!


20 opmerkingen:

  1. Wat een prachtige dingen laat je weer zien. Mooie aankopen ook. Betekent dit dat de winkel gesloten is? Tot wanneer?
    Geniet van je vakantie.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Och je heb prachtige spulletjes gevonden.En je borduurwerkjes zijn super mooi.
    Nog een fijne vakantie,groetjes ria.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Frankrijk is echt een heerlijk land om handwerkkoopjes te scoren, geweldig he! In 'mijn' vakantiedorpje was ook zo'n geweldige winkel, echt smullen! Je hebt weer schattige borduurtjes gemaakt, heel erg lief! Nog heel veel fijne, zonnige en creatieve dagen gewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wat een rpachtige foto's wat een leuke dingen heb je gescoord, geweldig om te zien en voor vandaag en morgen veel plezier met je ( jullie) speurtocht.
    lieve groet jenneke

    http://creaties-jenneke.blogspot.nl/

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Geweldig Marijke wat laat je ons weer mee genieten van al het moois op handwerk gebied. En wat zijn die tas dragers leuk.Het borduur patroontje van het meijes vind ik helemaal het einde. Geniet van je vakantie en van het moois dat op jou pad komt .
    Groetjes Meriam

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hier in Huizen valt de regen met bakken. Geniet maar lekker.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Marijke.

    Leuk je blog te lezen uit het verre Frankrijk(grapje).
    Fijn dat je mooi weer hebt we houde Connie af en toe gezelschap in jullie winkel.

    Liefs Sonja en Bobbie.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Je blijft maar bezig he,zelfs in je vakantie en maakt zulke leuke dingetjes........gr.Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dat is genieten voor jullie en ook voor ons. Ben benieuwd als de webwinkel klaar is.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hallo Marijke,
    Wat een prachtige spullen heb je weer gevonden. Zo krijg je steeds meer unieke artikelen in je winkel. Heerlijk!!
    Ik wens je een fantastische vakantie.
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat heb je weer geweldige dingen gevonden ook al die tijdschriften zien er prachtig uit
    Heel veel plezier verder !

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een mooie spulletjes heb je gevonden zo tussen het genieten van de vakantie door.

    Ik wens je nog heel veel meer plezier.

    Gr. Marion

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hoi marijke, ik zit op dit moment ook aan de cote d'azur. heb ook tijdschriften gezocht, maar viel tegen. Nu zie ik t tijdschrift op je blog! Quilt Country, hors de serie met de stitcheries. Zou jij er een voor me mee willen nemen? Ik mail je als ik weer terug ben!! Groetjes Sabine, Cotton And quilt blog.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wanneer ligt al dit moois in de winkel? Eind deze maand logeer ik 2 dagen vlak bij jullie en probeer dan even te komen kijken.
    Geniet nog lekker verder daar in Frankrijk!
    Groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een vakantie, als je zoveel leuke dingen kunt op de kop tikken. Zelf koop ik niets meer bij hoor.
    Huis staat vol en mijn kast met ouder handwerkspullen ook.
    Ik geniet wel van jou dingen. Je bent ook productief geweest met borduren.
    Groetjes Liliane

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hallo Berna, de winkel is gewoon open want Gonnie is er
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Sabine ik ga mijn best voor je doen.
    De meeste winkels hebben er maar een of twee dus is ben druk aan het zoeken.
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Voici des achats bien réussis et de très belles réalisations !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Oh wat een leuks komt er voorbij, zo te lezen heerlijke vankantie! Ik was zaterdag nog ff in de winkel het gezellie met Wil en Gonnie en je buuf. Knuffel Else

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat een prachtige vondsten en mooie werkjes!!!!

    Ik hoop toch eens echt je winkel te bezoeken...

    BeantwoordenVerwijderen