2016 NR. 3 HEADER

woensdag 16 oktober 2013

Noël

Afgelopen zaterdag waren we met ons winkeltje bij de activiteitendag van "Merkwaardig", de nederlandse vereniging van liefhebbers van merklappen, waar ik zelf al jaren met veel plezier lid van ben. We hebben een fantastische dag gehad. Veel enthousiaste klanten die het fijn vonden dat wij nu eens naar hen toe kwamen, want niet iedereen is in de gelegenheid om naar Huizen te komen. Zo'n dag met allemaal borduurliefhebsters, daar wordt een mens blij van. Veel mooie borduurwerken gezien, velen nemen gelukkig hun werkstukken mee om met anderen te delen. Kortom, inspiratie genoeg!

Helaas ook een klein smetje op deze fantastische dag. Wij hebben van al onze pakketjes een voorbeeld gemaakt. Deze lagen gewoon in de bakken met de betreffende patronen. Ik weet dat het fijn is als je iets van dichtbij kunt bekijken, vandaar. Helaas heeft iemand één van deze voorbeelden meegenomen en het rare is dat ik ook weet wie het gedaan heeft maar er op dat moment niet bij heb stil gestaan. Er kwam een dame bij mij afrekenen aan de kassa en toen zij haar portemonnee pakte zag ik een stukje van zo'n kussentje in haar handtas. Ik dacht "hé deze mevrouw heeft het kussentje ook gemaakt en meegenomen om te laten zien". Waarschijnlijk naïef van mij, want daarna was ons voorbeeld kussentje verdwenen. Jammer dat er altijd een rotte appel in de mand kan zitten. Het gaat niet om het geld, maar alle borduursters weten hoeveel tijd er in een werkje gaat zitten en er moet toch weer een nieuwe gemaakt worden. Maar verder niets dan goeds over deze dag en deze geweldige vereniging!



 
Het verdwenen kussentje
 
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
 
 
We blijven nog even in kerstsfeer want we hebben een schattig nieuw kussentje voor de Kerst, verkrijgbaar als compleet pakketje verkrijgbaar is.
 
We have made a cute Christmas pillow which is as kit available in our webshop.
 
 
 
 
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
 
Mocht je nog meer inspiratie willen opdoen dan hoef je alleen maar naar de plaatjes in dit prachtige boek te kijken "Noël au coin du feu" van Sophie Delaborde & Sylvie Castellano.
Van alle projecten die er in zijn  afgebeeld vind je patronen en werkbeschrijvingen in het boek.
Voor een originele Kerst!
 
If you need more inspiration take a look at this wonderful book "Noël au coin du feu" from Sophie Delaborde & Sylvie Castellano. All the patterns are in the book.
 
 
 
 
 
 
 
 

 
 

 
 

 
 

 
 
Je kunt het vinden in de webwinkel
You can find it in our webshop
 
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
 
Ook staan er weer nieuwe artikelen in de webwinkel zoals dit prachtige stofje.
There are new items in our webshop, like this beautiful fabric.
 
 

 
 
 
 


 
 

 
Wat zal ik daar eens van gaan maken?
What shall I make of it?
 
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
 
We zijn ook heel blij met dit prachtige "vintage" centimeterband met een lengte van 1 meter.
.
We are also very happy with this beautiful "vintage" measuring tape with a length of 1 meter.
 
 
 
 
 
Lieve etiketjes
Sweet labels
 
 
 
En dit prachtige band met knoopjes opdruk
And this beautiful ribbon with buttons on it
 
 
 
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
 
Marijke
♥ ♥ 

9 opmerkingen:

  1. Alweer zoveel prachtige nieuwe dingen en we kunnen beginnen te dromen over kerstmis!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ben nog niet naar een dag van Merkwaardig geweest,maar aan de enthousiaste verhalen her en der is het een gezellige dag.
    Jammer dat je er een beetje nare herinnering aan over hebt gehouden.Je zou bijna alles letterlijk aan de ketting gaan leggen.
    Leuke stofjes,bandjes en borduurwerkjes laat je zien- je bent een grote verleidster!
    groetjes,Truus uit Drenthe

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik zou hetzelfde hebben gedacht als jij, je verwacht gewoon niet dat iemand zoiets doet.
    Je laat weer mooie werkjes zien, lieve groet
    Jessie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja Marijke, ook bij onze kraam zitten de handjes van de dames borduursters wel eens heel los. Het is echt jammer dat dit gebeurd.Mooie spulletjes hebben jullie weer ingekocht.

    Lieve groetjes van Marion

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Misselijke streken!! En wat een moois verder!!!
    Heerlijk om te zien, groetjes, Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh, your work is so wonderful. I love it so much.
    Grit from Germany

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Sommige mensen weten het verschil niet niet tussen mijn en dijn. Ze kunnen er niet mee pronken want nu weet iedereen hoe het kussentje er uit ziet. Helaas kon ik niet komen naar de Merkwaardig dag. Maar ik zie dat jullie heel veel mooie dingen bij jullie hadden. Het boek NOEL is schitterend

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Jammer dat ik het de komende tijd erg druk krijg in verband met verhuizen .
    Dus bijna geen tijd om te handwerken, misschien wat af maken.
    Maar het kerst kussentje kriebelt ,moet maar wachten tot volgend jaar.
    Je hebt wel weer hele mooie dingen laten zien , en dat nieuwe stofje om van te kwijlen.
    En ja ik denk dat je alle mooie spulletjes achter slot en grendel moet leggen jammer hoor.
    Fijne zondag en ik denk tot in het nieuwe jaar dat ik mijn neus weer kan laat zien.
    Groetjes Meriam

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hello Marijke,
    "Noël au coin du feu" from Sophie Delaborde & Sylvie Castellano.
    Do you have this book in your shop?
    xx

    BeantwoordenVerwijderen