2016 NR. 3 HEADER

vrijdag 14 november 2014

Bandjes en meer

Op de poppenhuisbeurs die twee weken geleden in Apeldoorn werd gehouden stond ook een mevrouw met oude popjes, fournituren etc. Daar vond ik dit schattige oude popje van 8 cm hoog. Ik let altijd op de gezichtjes, ze moeten een "lief koppie" hebben. Nou, dat heeft deze kleine meid.



 
 
 
 
Deze mevrouw had niet alleen leuke popjes, maar ook mooie oude bandjes. Zelden vind ik oude rode bandjes, maar dit keer had ik geluk. En ook nog zulke mooie!
 

 
 
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
 
 
De patroontjes zijn in het band geweven
 
 
 
Dit bandje vind ik het mooist!
 
Het antieke schaartje is het kleinste uit mijn verzameling, slechts 5 cm hoog
 
♥ ♥ ♥ ♥ ♥
 
 
Dit meisje woont al een tijdje bij mij, ze heeft een slaapzakje gekregen van een oud stofje en een oud kantje. Het slaapzakje is 11 cm hoog.

 
Ze moest wel een slaapzakje krijgen, want ze had al een (oud) pyjamaatje aan toen ik haar kocht.
En ze mag het toch niet koud krijgen!
 
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
 
 
Van Howard Marcus kregen we deze leuke stoffen binnen uit de serie Community.
Gonnie ging er direct mee aan de slag.
 
 
 
En daar kun je bijvoorbeeld een leuk tasje mee maken!
 
 
 
Naaigerei bedeltjes
 
 
 
En dit zit allemaal in het tasje
 
♥ ♥ ♥ ♥ ♥
 

Rolcentimeter met oud borduurtje, naaldenboekje, speldenkussentje, mini jampotje,
oud klosje, schattig doosje met speldjes, borduurzijde in bijpassende kleur, oude  parelmoeren
knopen in roze, oud kant, twee verschillende stofjes, kortom een heel tasje vol!
 
 
 ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
 
 
Met liefde gemaakt!
 
Het tasje is compleet te koop, je kunt het vinden in de webwinkel
 
♥ ♥ ♥ ♥ ♥
 
Ik ben met een heel leuk kerstborduurtje bezig uit het Franse borduurblad "Main & Merveille" het kerstnummer van 2014. Het is een heel leuk patroon dat ik in mijn eigen kleurtjes aan het borduren ben. Het is bijna klaar en ik denk dat ik al weet wat ik er van ga maken, maar dat is nog een geheimpje. Zodra het klaar is laat ik het aan jullie zien.




Op zondag 23 November a.s. zijn wij weer aanwezig met ons winkeltje bij de Winter Open Huis & Tuin van Atelier Bep in Hall. Dit is altijd een ontzettend leuke dag waar wij met veel plezier naar toe gaan. Kom je deze dag ook gezellig langs? Je bent van harte welkom van 11.00 tot 16.00 uur aan de Heimeriete nr. 3 in Hall.
 
Fijne week allemaal,
Marijke
 

4 opmerkingen:

  1. Alles is supeeeeeeeeeeeer mooi groetjes Marie-Claire

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een superlief popje heb je gevonden, maar ook de bandjes zijn echt heel leuk en oud, dat zie je echt zelden. Je maakte een handig slaapzakje voor je popje, nu heeft ze geen kou meer en ik ben heel benieuwd naar je nieuwste borduurtje.
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh,zo'n popje had ik vroeger ook! Wat leuk dat je deze nog tegenkomt!
    Wat een leuke borduurwerkjes hebben jullie weer gemaakt.
    Succes met je kerstborduurtje.
    groetjes,Truus uit Drenthe

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat maak je en heb je een leuke spulletjes. Echt geweldig

    BeantwoordenVerwijderen