2016 NR. 3 HEADER

zaterdag 16 december 2017

Elzas

Heerlijk zoals elk jaar in december weer een weekje in de Elzas. Voor de twaalfde keer!

En wat doen we daar zoal? Lekker eten, veel borduren, kerstmarktjes bezoeken, lezen, een dagje naar Duitsland etc.

Op woensdag gaan we altijd naar het verkoopdepot van de Emmaus Stichting. Daar vind ik vaak leuke spulletjes.
Ook deze keer was er genoeg te zien.

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥


Mooie oude keulsche potten.



De grote grespot maar laten staan, ik heb er al een paar.
De snijplank van € 7,50 bleef ook in de Elzas.



Mooi oud hakmes.


Een enorme rieten mand.

 

Oude merklapjes, ook laten liggen.



Drie paar breinaalden gekocht. 
Extra korte met knop.



Leuk oud randjes band.



Stuk, maar wel leuk.



Als je van een beetje stoer houdt, 
zijn deze houten bakken leuk.






Serviesgoed te kust en te keur.
Hier heb ik vaak iets van Digoin in rood en blauw gekocht.



Bolletjes DMC, twee in dikte 70 meegenomen.
 Voor de muizentandjes.

Heel tevreden naar buiten met twee mooie grespotjes, 3 paar breinaalden en twee bolletjes DMC. 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥



Stadjes met mooie geveltjes.







Veel gezellige lichtjes.



En heerlijke snoeperijen.



Winkels met "smul artikelen" zoals
theedoeken met geborduurd monogram




Het hele alfabet!

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

Je snapt het wel, wij hebben het naar onze zin!

Nog één dagje genieten en dan naar huis.
Maandag weer met frisse zin aan de slag!

Marijke



8 opmerkingen:

  1. oh Marijke ik teken voor volgend jaar hoor, ik zal heel zoet zijn, liefs Bep

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh ja, im Elsaß ist es wirklich schön, es gibt so viele alte Dinge zu schauen, und wunderschöne kleine Städte.
    Schön dass du was tolles gefunden hast.
    LG Martina

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oooo, die snijplank, zo eentje zoek ik al zó lang! Wij gaan in januari weer naar Eguisheim, vlakbij Colmar. Zou je me kunnen zeggen welke vestiging dit is? Er zijn er meerdere daar in de omgeving dus ik hoop heel erg dat hij er over een klein maandje nog staat. Het is er mooi nét voor de kerst hè?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Marion, dat is de vestiging in Scherwiller. Duimen dat hij er nog is in januari! Gr. Marijke

      Verwijderen
    2. Ah die vestiging is bekend, vlakbij is die voor ons. Dank je!

      Verwijderen
  4. Prachtige foto's en mooie aankopen gedaan.
    Groetjes
    Marie-Claire

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heerlijk even een paar dagen er tussen uit. En goede vondsten bij Emmaus!

    BeantwoordenVerwijderen