2016 NR. 3 HEADER

vrijdag 16 mei 2014

Weer thuis

Afgelopen weekend weer thuis gekomen na een heerlijke vakantieweek in Duitsland. Het weer was redelijk tot goed, de vis wilde prima bijten en Wilma en ik hebben heel wat steekjes gemaakt.

Genoten hebben we van de schattige vakwerkhuizen en de mooie natuur. En, wij helemaal gelukkig, want er waren twee "flohmarkten" oftewel rommelmarkten in de buurt. Daar moesten we natuurlijk naar toe! En wat hebben we daar gekocht? Nou kijk maar even mee.

 
 
Het kleine popje van 10 cm moet ik nog aankleden


 
Drie oude centimeters, ik wilde eigenlijk alleen de middelste, die is van stof
maar moest ze alle drie nemen, vooruit dan maar. 
Het ARI popje was al aangekleed. ARI is een oude duitse speelgoedfabriek.
 
 
 
Oude strengen katoenen borduurgaren in rood en blauw.
Op het etiketje staat ook een borduurpatroontje.
 
 
 
Een oude rieten wasmand van 1.20 meter. Lang leve de caravan want
daarin kun je zoiets mee naar huis nemen! Thuis gekomen vroeg ik me
af waar ik dit grote ding eigenlijk moet laten, kennen jullie dat?
 
 
 
Graaien in een bak met oude knopen. Ik ben gek op deze oude
bewerkte knopen van parelmoer. Dit stapeltje heb ik uit de doos gevist.
 

 
Kleintjes met een mooi bewerkt randje
 

 
In bloemvorm, prachtig zijn ze.
 
 
Deze knopen vond ik weer bij een ander kraampje 
 
 
 
 
 
Oude stalenkaarten van kant/band
 
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
 
Dat waren dus mijn aankopen, maar er was nog veel meer te zien.
Kijk maar wat we allemaal niet gekocht hebben (dat viel niet altijd mee!).
 
 
 
Graaien maar. Wel verleidelijk die rode rozen!
 

 
Nog meer manden, ik voelde me al schuldig over die ene.
 
 
 
Er waren veel oude poppen. Wilma kocht twee mooie oude Schilpad poppen.
Deze bleef in Duitsland.
 

 
Keuls aardewerk was er ook veel. Stoer zo'n kist.
 

 
Schattig bolderwagentje en haasje met karretje.
Voor 20,00 euro samen mochten ze mee. Toch maar niet gedaan.
 

 
Van alles en nog wat te koop

 
 

 
Mini krukjes
 
 
 

Een prachtig klein gereedschapskistje.
 
 
 
Wel niet, wel niet, toch maar niet.
 

 
Mooi bankje!
 

 
 

 
Vanuit de verte zagen Wilma en ik dit al liggen, rennen!
 

 
Allemaal linnengoed, knopen etc.
 
 
 
Mooie hartjesknopen (wel gekocht dus)
 
 

 
Een koffertje met oude merklappen!
Deze vond ik erg leuk, maar helaas ook prijzig.
 
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
 
 
Vakwerkhuizen in het plaatsje Stolberg
 
 
 
In deze oude bierbrouwerij kun je heerlijk koffie drinken
 

 
Kastje met informatie bij een restaurantje
 
 
 
Leuke winkeltjes

 
 
 
Een centimeter mee met vakantie, altijd handig!
Kijk, een punt taart van 10 cm hoog, dat is het betere werk.
Hij was trouwens verrukkelijk.
 
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

En wat we gemaakt hebben deze week?
 
 
Wilma maakte van een leeg zeepdoosje van Roger & Gallet dit
naaidoosje. Zo schattig!
 
 
 
De poësieplaatjes kochten we ook op de flohmarkt. Ze zaten in
een oud schriftje geplakt. Wilma heeft ze allemaal losgepeuterd.
 
 
 
 

 
Het middenklepje kan open

 
Het ARI popje mocht er ook even in zitten
 

 
 
 
 
 
 
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
 
Zelf ben ik patroontjes voor op jampotdekseltjes gaan borduren.
Ik was door mijn potjes heen, allemaal gevuld. Nu kan ik weer even voort.
 
 
 

 
 
 
 
 
 
 En ook nog een maatje kleiner
de mini Bonne Maman potjes
 
 
  
 
 
 
Niet geborduurd, alleen met een stofje bekleed
 


 
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
 
En de randjes (waren) weer bijgewerkt
 

 
 ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
 
Fijne weekend allemaal!
 
Marijke
  

10 opmerkingen:

  1. Tjonge, MArijke, wat een heerlijke 'struinerij' op die flomarkten!! En helemaal gezellig als je dat samen kunt doen met iemand die ook die interesses heeft!!!
    Bij ons is het vaak: Nou, heb je 't gezien? Allemaal prut, loop toch door!
    Tja, en als ik dan iets wil kopen wat wel echt mooi is, dan is het vaak duur...
    Maar soms kun je het treffen!

    Je hebt je vakantie in ieder geval mooi geïllustreerd Zo te zien heb je een hele fijne vakantie gehad!

    Groetjes,
    Marian!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik teken ook voor zo' vakantie, heerlijk struinen en zo leuk dat jullie overal wat inzien ,is misschien ook lastig omdat je alles mee wilt nemen, gezellig weekend,Bep

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een prachtige aanwinsten hebben jullie gevonden op vakantie. Ik las Stolberg, waren jullie in de buurt van Aken?
    Dat is niet ver van mij vandaan, dan heb ik heel wat gemist!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooie aankopen en gelijk een leuke herinnering aan de vakantie.
    Wat een geweldige dingen verkopen ze daar op de flohmarkten-moet ik ook maar eens heen.
    Leuk idee om zo een jampotdeksel te borduren.Meestal doe ik alleen een stofje erover en lintje eromheen.
    Lekker nagenieten en een goed weekend
    groetjes,Truus uit Drenthe

    BeantwoordenVerwijderen
  5. En México, en Puebla, hay un lugar llamado el Callejón de los Sapos, y venden antigüedades (shabby &vintage) maravillosas¡,

    BeantwoordenVerwijderen
  6. O wat mooi. Wat een markten, daar wordt een mens hebberig van.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Magnifiques trésors !!!!!! Les boutons sont superbes
    Belle journée
    Sylvie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtig verhaal, heerlijk meegenieten, het lijkt wel of we erbij waren op de rommelmarkten! En wat een heerlijke aankopen deden jullie, er was echt wel heel veel, ook ik zou niet weten wat wel wat niet :-) Er is zoveel moois en interessants te vinden maar jullie hebben echt een goede keuze gemaakt! En je jampotjes zijn supermooi, ook het zeepdoosje dat werd gepimpt is super! Prachtig werk!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooie koopjes gedaan goede zondag Marie-Claire

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Que romântico.... transmite tanta paz.............

    BeantwoordenVerwijderen