2016 NR. 3 HEADER

woensdag 26 oktober 2011

Borduurdagje

Het was weer heel gezellig. Deze keer zat er een half jaar tussen onze bijeenkomsten, véél te lang. Wij maken sinds een aantal jaren iets voor elkaar. In 2004 begonnen met een vriendschapsmerklap. Elke keer een motiefje borduren en daarna door naar de volgende. Het eerste motiefje moest je zelf borduren en het garen er bij doen zodat alles in dezelfde kleuren werd gemaakt. Het thema mocht je ook zelf kiezen. Ik koos voor klassieke merklap motieven. De afmeting van het borduurwerk had ik aangegeven door de lap te rijgen met rood draad, daarbinnen kon geborduurd worden. Het eerste motief, de servieskast in het midden, heb ik zelf geborduurd. Bij elke volgende ontmoeting werd de lap doorgegeven. Het heeft geloof ik ruim 2 jaar geduurd voordat iedereen een motiefje had geborduurd en de merklap terug was bij de eigenaar. Dit is een afbeelding van mijn vriendschapslap, ik ben er nog steeds erg blij mee. Daarna volgden nog vele projecten zoals een speldenkussentje, mini merklapje, we hebben een album amicorum voor elkaar gemaakt, geborduurde enveloppen (mail art) nu de boekenlegger en het volgende project wordt een naaldenboekje.

As allways we had a wonderful day. The most of us haven't seen each other for half a year. Far too long.
We always make something for each other. It started in 2004 with a friendship sampler. This is mine. I started with the antique cupboard in the center. After the first motive you had to pass it to the next one, together with floss in the colours you prefered. Two years later we had all stitched a motive and the sampler returned to the owner. You could choose your own subject. I chose for classic sampler motives. I still like it very much! Then we successively made for each other a pin cushion, mini sampler, an album amicorum, mail art and now the bookmarks. Our next project will be a needle map.








We zijn momenteel bezig met een boekenlegger. Vandaag hebben we nummer drie uitgewisseld. Het leuke is dat ze allemaal heel  verschillend zijn. We hebben geen thema, ieder mag doen wat zij wil.
Dit is de boekenlegger die ik voor Miep heb gemaakt.

We now are making a bookmark for each other. This afternoon I received bookmark number 3 and they all are different. We have no subject, so we can stitch whatever we like. This is the bookmark that I have made for Miep.


My bookmark for Miep



Alle boekenleggers bij elkaar
All  the bookmarks together



Deze boekenlegger kreeg ik vandaag
This is the bookmark I received today


10 opmerkingen:

  1. Wat een leuk idee om het zo te doen en zo voor iedereen een eigen borduurwerk te maken. Die van jouw is erg mooi geworden en wat leuk al die boekenleggers.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Marijke,
    Je vriendschapslap is helemaal mijn ding. Ik snap dat je er blij mee bent, want hij is echt heel mooi!
    groetjes Laura

    BeantwoordenVerwijderen
  3. 't Is weer genieten op je blog, Marijke. Wat mooi allemaal..
    Het zijn echt oude motiefjes op de merklap, ik heb hier een oud boek liggen en herken de stijl helemaal.
    Wat enorm leuk om met zo'n clubje bezig te zijn, da's echt genieten lijkt me.

    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuk idee en wat een schitterende merklap is dit geworden.
    Groetjes,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie lap Marijke, prachtige motieven, echt Hollands. Wat een schitterend idee om dit met en voor elkaar te doen:)
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hallo Marijke,
    Wat ontzettend mooi allemaal. Dat idee van een borduurwerk, dat rond gaat, waarop iedereen zijn eigen stukje borduurt vind ik echt geweldig. Helaas kan dat met breien niet, omdat de een veel losser breit dan de ander, maar jullie hebben wel een heel mooie merklap gemaakt.
    En de boekenleggers zijn erg leuk.
    Ik wens je een heel fijne dag vandaag,
    Groetjes,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een mooie merklap, en wat leuk om deze boekenlegger voor elkaar te borduren, je blijft elkaar op deze manier wel inspireren

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dat lijkt me super om te doen!
    Echt iets om ook dagelijks te gebruiken.
    groetjes liliane

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een mooi bezit zo'n merklap waar iedereen aan heeft meegewerkt. Ik vind dat je een goede keus gedaan hebt met deze kleuren... héél mooi!
    En de boekenleggers zijn natuurlijk ook geweldig!
    groetjes, Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen