2016 NR. 3 HEADER

dinsdag 14 juni 2011

Patchwork

Vroeger maakte ik ook veel patchwork, een techniek die ik nu ook nog graag gebruik voor kleine voorwerpen. Het kussentje is 10 x 10 cm en bestaat uit 12 vierkantjes van 2,5 x 2,5 cm en een middenstuk van 5 x 5 cm. Heel leuk met een oud monogram in het midden of een borduurtje. Maak een malletje van 2,5 x 2,5 cm en een malletje van 5 x 5 cm exclusief naad. Zelf gebruik ik altijd een halve centimeter naad.
Knip alles uit en spelt het op een lapje. Combineer tot je tevreden bent over het resultaat. Zelf naai ik het met de hand aan elkaar, kun je ook prima bij de televisie doen. Vul het met lavendel en je hebt een mooi en heerlijk ruikend kussentje!





2 opmerkingen:

  1. Oh wat een schattig kussentje en het monogram is zo mooi, je geeft een prachtig idee, yet again:))

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Joh, wat ben jij productief! Ben ik (vanwege veel gewandel) even niet wezen lezen, staan er ineens een heleboel leuke borduurtjes bij.
    Genieten!

    BeantwoordenVerwijderen