2016 NR. 3 HEADER

donderdag 30 juni 2011

Vriendinnendag

Vandaag met z'n vijfen bij mij aan de keukentafel een poging gedaan om deze doos te maken  uit het nieuwe boek van Sophie Delaborde, "Petits bonheurs au point de tige". Voordat we begonnen waren we al 2x koffie en anderhalf uur verder. Elkaar uitgebreid laten zien wie wat gemaakt, gekocht  of geborduurd heeft hoort er altijd bij. Met verhitte hoofden begonnen we aan het in elkaar zetten van de doos. Zo'n franse (minimale) beschrijving is best pittig. Het is de bedoeling dat de doos er zo uit gaat zien, althans dat hopen we.


Buitenkant

Binnenkant

Omdat we veel  met allerlei kleuren rood borduren is zo'n doos natuurlijk een uitkomst. We hebben allemaal heel verschillende stoffen gekozen en daardoor zien de dozen er stuk voor stuk anders uit. Na veel gezwoeg zijn de dozen voor tweederde klaar en volgende week donderdag maken we ze  af. Ik zal  mijn exemplaar natuurlijk hier op mijn blog aan jullie laten zien. Iedereen had iets meegenomen voor de lunch dus we hebben gesmuld van zelfgemaakt tomatensoep, hartige taart en een vruchtensalade. 's Ochtends taart bij de koffie en s'middags chocolade bij de thee dus we hebben weer fijn onverantwoord gegeten vandaag maar wat was het lekker. Lieve vriendinnen wat was het weer gezellig, jullie gezelschap is mij dierbaar!

1 opmerking:

  1. Ben erg benieuwd naar het resultaat. Hij ziet er op deze foto in elk geval heel mooi uit.
    Frederika

    BeantwoordenVerwijderen